Pages

lundi 30 janvier 2012

Journal on Monday: week 12

Hey all!
For all of you (like Marjie ;)  ) who have been missing me or waiting for today's post: i apologize! It's been a busy week and with no further ado: here's my today's journal page:

Coucou!
Pour toutes celles (comme Marjie ;) ) a qui j'ai manqué ou qui attendent mon message d'aujourd'hui: je m'excuse! Ce fut une grosse semaine et sans plus attendre: voici mon art journal du jour:





Journaling: 'If nothing ever changed... there'd be no butterflies.' and of course i'm refering to my nickname ;) Lots of layers on this page: a fiber paste base applied with a knife over a mask, panpastel, neocolors, whitewash, colorex, India ink... The flowers are Wendy Vecchi art parts, covered with pages from an old book, colorised with panpastel and neocolors. The printed paper on the right side is a kraft cardstock home dyed with colorwash. I'll opload new (better) pictures tomorow...
Regarding all the mails and facebook messages i receive from people wanting to art journal, trying (as they say) to art journal, i still believe we can kick this 'let's share some love' from the ground. So it's still here: the link to upload your weeks journal page! Don't be shy, just go for it and... let's share some love! 

Journaling: 'Si rien ne changeait jamais... il n'y aurait pas de papillons.' et bien sûr je fais référence à mon surnom ;) Beaucoup de couche sur cette page: une base de pâte à fibre posé au couteau sur un masque, du panpastel, des néocolors, du whitewash, du colorex, de l'encre de chine... Les fleurs sont des art parts de Wendy Vecchi sur lesquels j'ai colé de vieilles pages de livre ensuite colorisés au panpastel et néocolors. La page imprimée à droite est un cardstock kraft colorisé maison au colorwash. Je mettrais d'autres (meilleurs) photos demain...
Au vu de tous les mails et message facebook que je reçois de personnes qui veulent faire du art journal, qui essaient (comme ils disent) de faire du art journal, je crois toujours qu'on peut faire décoller ce 'let's share some love'. Donc il y est toujours: le lien pour télécharger votre page de cette semaine! Ne soyez pas timide, allez-y et... partageons un peu d'amour!


5 commentaires:

  1. Beautiful france xxx love your journal pages xx

    RépondreSupprimer
  2. Hoooray! Glad you're back. I love the brick stencil background and how you have all those torn bits of text popping out from the page. Lovely colors, too. I'll link up with a spread tomorrow.

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots qui sont pour moi de vrais encouragements! :)
Thanks for your kind words, they're a real encouragement to me! :)