Pages

lundi 14 novembre 2011

Journal on Monday

Hey all!
I decided to start a new, regular blog post. I know i'm not the first one to do so, but let's see where this get's us ;) So from now on, every Monday, i'll post a page from my art journal.
And to begin with, i'd like to show you a very special page. 
When Finnabair was here last weekend, she asked Nicolle and me to do a page in her journal. Can you believe that? I was staring with great admiration at all those beautiful pages she made in it, when she just asked us to do so. What an honour!!! 
Even more, the pages i did, are the last one of her journal. Which touches me even more!

Coucou tout le monde!
J'ai décidé de commencer une nouvelle rubrique hebdomadaire. Je sais que je suis loin d'être la première à le faire, mais voyons voir où cela nous mène ;)  Donc à partir d'aujourd'hui, chaque lundi, je posterai une page de mon art journal.
Et pour commencer cette nouvelle rubrique, je voudrais vous montrer une page très spéciale.
Lorsque Finnabair était ici le weekend passé, elle nous à demandé à Nicolle et à moi de faire une page dans son journal. Non mais vous y croyez vous? J'étais en train de feuilleter son journal avec beaucoup d'admiration quand elle nous l'a demandé. Quel honneur!!!
En plus, les pages que j'ai faites sont les deux dernières de son journal. Ce qui me touche encore plus!



Journaling: 'When the heart meets a friend, it sings. Thanks for the music.'
It was awesome making this page, as Finnabair was sitting next to me making a page of her own and Nicolle was sitting on the other side making her page for Finnabair. Such a great moment to remember!
Still have 3 projects to show you we made during classes with Finnabair, but that's for a next post! Be back soon, meanwhile, wishing you lots of creative moments!

Journaling: 'Quand le coeur rencontre un ami, il chante. Merci pour la musique.'
C'était génial de faire cette page, puisque, en plus, Finnabair était assise à côté de moi en train de faire une page pour son journal aussi et que de l'autre côté il y avait Nicolle qui faisait sa page pour Finnabair. Quel beau souvenir!
J'ai encore 3 projets à vous montrer que nous avons fait pendant les ateliers avec Finnabair, mais ça c'est pour un prochain message. Je reviens bientôt, entre-temps je vous souhaite pleins de moments créatifs!

Ingredients / Ingrédients:
white cardstock
distress ink: seedles preserve, gathered twigs, ripe persimmon
pan pastel: magenta extra dark
glimmer mist: pashmina, musterd seed, coffee shop, terra cotta
glimmer glam: mermaid
glimmer glaze: oil slick
chalkboard: hot chocolate
golden titanium white airbrush
gesso
china ink / encre de chine
inkssentials white opaque pen
Buzz'n bloom chipboard hearts
Lord Tim tissue tape
white masking tape blanc

14 commentaires:

  1. I love these pages! They're really gorgeous!

    RépondreSupprimer
  2. WOW! These are gorgeous pages!! What a wonderful (and deserved) honor!

    RépondreSupprimer
  3. Gorgeous Gorgeous Gorgeous journalling France, look forward to many more:)xx

    RépondreSupprimer
  4. Wow France, your journal page is awesome... i bet i've missed loads while i've been stuck in hospital, off for a quick nosey {though i may not have time to leave lots of comments just know that i did stop by xo}

    RépondreSupprimer
  5. LoveloveLOVE these pages!!! Have been catching up with your blog a bit - your mojo is in overdrive - everything is sooooo wonderful!!

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful pages! Love that negative piece on the left.

    RépondreSupprimer
  7. Je suis sur le biiiip
    c'est sublime.
    Bisous doux

    RépondreSupprimer
  8. Wouaw.... Wouaw,wouaw et rewouaw !!!!
    Ce n'est pas original mais c'est franchement tout ce qu'il me vient à l'esprit...
    Bzzz,
    Lulu

    RépondreSupprimer
  9. Beautiful pages, I just love them. I haven't tried a Journal,wouldn't know where to start, I just love yours....

    RépondreSupprimer

Merci pour vos petits mots qui sont pour moi de vrais encouragements! :)
Thanks for your kind words, they're a real encouragement to me! :)